רק היום רק היום! לבחור את המוצרים הכי טריים

כולנו אוהבים ללכת לשוק או לחנות ירקות, להרגיש את הסחורה, להריח, למשש, ולבחור לפי עיננו.

אבל מה קורה כשמגיעים הביתה,פורקים את הפירות והירקות למקרר,

ואחרי כמה ימים מגלים, עפאס, שהעין שלנו לא כל כך דייקה הפעם?

 

אז במקום לשחק רולטה רוסית בשוק, ולסמוך על המזל, הגיע הזמן לאמץ כמה כללי אצבע,

כדי שבפעם הבאה, תקבלו את המוצרים הכי טריים בעיר.

 

"הלחם והחמאה" של עולם הירקות

נתחיל בבייסיק – עגבניות. העגבנייה שלכם צריכה להיות גמישה, מוצקה, ועם צבע אדום עז.

חשוב לראות שאין עליה כתמים כהים, או שריטות למיניהן.

אם נפשכם חשקה בפלפל, כדאי לכם לבחור את הפלפלים ה"מבריקים" ביותר, והקלים ביותר מבחינת משקל.

 

ואיך מוצאים מלפפון ראוי? מלפפון צריך להיות בצבע ירוק דומיננטי,

ורצוי שיהיה עם שאריות הפרחים הירוקים בקצוות וכך יישמר לאורך זמן.

כשאתם בוחרים חסה, הקפידו על חסה בעלת עלים עם צבע אחיד (לא משחירים).

מומלץ לוודא שאין חתיכות רקובות בתחתית – כי רטיבות מעידה על ריקבון.

 

פרופורציות רבותיי!

מה לגבי תפוח אדמה? יש להקפיד לבחור תפוחי אדמה פרופורציונאליים בצורתם ללא עיוותים, גבשושיות או שקעים.

לגבי בטטה – עדיף לבחור גודל בינוני: לא גדול מדי ולא קטן מדי. כך תישמר הטריות לאורך זמן.

ומה עם שום? וודאו שראשי השום הם קשים, ושהקליפה שלמה וחלקה ללא סדקים.

גם בצל רצוי שיהיה חלק, ונוקשה.

 

ועוד מיתוס קטן לשבור

מיתוס לא קטן שמסתובב בחוץ גורס שירקות טריים הם כביכול מזינים יותר, בשל המינרלים והויטמינים שנשמרים בהם.

האמת היא שגם ירקות קפואים יכולים להיות מזינים לפחות כמו ירקות נאים, ולעתים אף יותר.

זאת, מכיוון שהירקות המוקפאים נארזים בדרך כלל ישירות אחרי הקטיף שלהם –

לעומת ירקות טריים שנשארים לפעמים בחוץ זמן ניכר טרם הגעתם לצלחת שלנו ומאבדים בדרך חלק מהויטמינים והמינרלים שלהם. 

קניה נעימה!