שייק ירוק: למה הוא כל כך בריא? ולמה הוא לא כזה מפחיד כמו שחושבים..

דמיינו לעצמכם מצב שבו אתם מגיעים לאירוע והכיבוד הינו שייקים ירוקים, הרבה נבטים וסלטים מבוססי עלים ירוקים. סביר להניח שתתאכזבו. התשוקה למזונות כגון סוכר, קפה וקמח לבן, מעידה על כך שהאיזון הפנימי בגופנו הופר. ברור לכולם שלא ניתן לנהל חיים בריאים אם נאכל רק שוקולד פסטה וסנדוויץ עם... לעומת זאת, מרבית האנשים לא יסכימו לאכול מזונות משעממים או מרירים שישפרו את הרגשתם ובריאותם, נו אז כולם שואלים??? "מה ניתן לאכול על מנת להגיע לבריאות טובה יותר?". השייק הירוק מאפשר לנו להחזיר לעצמנו את היכולת לאהוב מזונות בריאים ולהשתוקק אליהם, למרות שעם השנים פיתחנו תאוות מזון לא טבעי.בסופו של דבר אין כמו פרי וירק בכדי לספק את רוב המרכיבים שהגוף והנפש שלנו צריכים.

אחת מהדרכים לקדם את הבריאות שלנו היא בעזרת השייק הירוק - מולטי ויטמין ומינרל מהטבע. ולא להילחץ מצמד המילים האלו אנחנו נגרום לכם להתיידד עם השייק הירוק, ננסה לקרב אתכם אליו ואפילו לגרום לכם להנות ממנו, לרצות להתנסות בהכנתו...לחשוק בו..טוב נו, נסחפנו..                 אך אצלנו בשוק של גבעתיים מתייחסים לשייק הירוק כאלוף המזון של הבוקר.

מה מכיל השייק הירוק?

קודם כל פירות העונה: מה שבא לכם זה יכול להיות תפוח, אגס, אפרסמון, קלמנטינה, קיווי, בננה, תפוז וכל פרי אחר שאתם אוהבים. גם פירות טרופיים אפשרי לשלב, פירות כמו מנגו, אננס ופאפייה, בהחלט ישדרגו את הטעם ויהפכו אותם למעדן של ממש. לפרי מוסיפים ירק ירוק כלשהו: מלפפון, קולורבי או קישוא/זוקיני וכמובן המרכיב החשוב ביותר הינו העלים הירוקים. עלים הירוקים רצויים: פטרוזיליה, שמיר, חסה,רוקט, אנדיב, עלי קייל ( ממש בריא ומומלץ), עלי מנגולד, עלי תרד, נבטים ועוד. ובסוף מוסיפים מים קרים וקרח.

אז מדוע השייק הירוק הוא המובחר לגופנו?

ראשית בכמות הוויטמינים - עוקף את כולם בסיבוב, מזין בכמות המינרלים שהוא מכיל, חזק מאוד ברמות הכלורופיל שמחדשות לנו את התאים, והכי חשוב אלוף מבחינת תכולת הסיבים התזונתיים שכל כך חשובים לתפקוד מערכת העיכול והספיגה היעילה והקלילה.

הדעה הרווחת שעלים ירוקים הינם מזון מריר שמתאים לשפני , כבשים ופרות, מונעת מאיתנו להכניס אותם כדרך קבע לארוחות הבוקר שלנו. טעמם של העלים הירוקים הינו מריר לעומת מזונות בוקר אחרים שעשירים בסוכר ולכן מתוקים יותר לשובע. למרות הטעם המריר והדעה הרווחת השגוייה, ראוי להתייחס לעלים הירוקים כקבוצת מזון על שחובה לשלב ברמה יומיומית וזאת משום שכמות ומגוון הרכיבים התזונתיים הקיימים בהם היא עצומה לעין שיעור לעומת מזון בוקר אחר.

 

בנוסף, אכילת כמויות של ירקות ירוקים מספקת לגופנו שפע של חלבונים. ניקח לדוגמא את עלי הקייל שנחשבים למזון על. בעלי כרוב הקייל ניתן למצוא מגוון רחב של חומצות אמינו שהם אבני הבניין של החלבונים. הבשורה היא שאכילת מגוון רחב של עלים ירוקים בהחלט יכולה לספק את מלוא כמות החלבון הדרושה לגופנו על מנת לקיים בריאות מיטבית.

 

ניתן לשדרג את השייק עם מזונות על למיניהם שעשירים ברכיבים תזונתיים ובנוגדי חימצון, כגון: אבקת ספירולינה או זרעי צ'יה, וכך משלשים את כמות הרכיבים התזונתיים שמכניסים לגוף.

לסיכום רק תנסו.. שחקו בעיצוב השייק וגוונו לכם את הבוקר... יש אין ספור וריאציות שתאהבו...

תהנו...

 

 הצעות לשייק ירוק מעובדי השוק של גבעתיים:

 

שייק קליל למתחילים..

1 בננה ( רצוי להקפיא יום לפני )

1 תפוח

חופן נבטי חמניה

1-2 תמרים ( רצוי להשרות במים כמה שעות)

מים, רצוי קרים עד ל 3/4 מכמות הפירות במיכל

רצוי גם קרח, לא חובה

הכל לבלנדר, ומשם אתם כבר מכירים את הדרך..

 

שייק למביני עניין, או  לאלו שהשתכנעו מכל הסיפור...

פרי אחד לבחירה או שניים חצי חצי

בננה/ תפוח/ אגס/ מנגו/ פאפייה

ירק אחד לבחירה או חצי חצי זוקיני/מלפפון

עלים ירוקים: לבחור סוג אחד ולשלב 3-4 עלים של..

 חסה / קייל / מנגולד / תרד

אגוזי ברזיל / מלך - חופן קטן

היחס הוא 70-80% ירקות ועלים 20-30% פרי

כוס מים קרים עד 3/4 כמות המוצרים

רצוי לשלב עם קרח, המרקם הוא יותר סמודי

 

מכניסים הכל לבלנדר, 20-30 שניות ברמה המקסימלית מוזגים ושותים. כמה פשוט, ככה בריא!                                                                  

מקווים שהשתכנעתם..